divendres, 18 de maig del 2018

Glosses per la vida quotidiana


L’estimació porta la felicitat i ens alegra la vida. Hem de ser alegres, no podem estar entristits ni anar capcots. La força de l’amor transforma i ens transforma. La manifestació d’aquest canvi és l’alegria interna que manifestem externament als altres. Siguem alegres. “Us he dit tot això perquè tingueu l’alegria que jo tinc, una alegria ben plena. El meu manament és que us estimeu els uns als altres tal como jo us he estimat”. (Jn 15,11-13)

La paciència és bona consellera. Vivim massa abocats a la immediatesa. Darrerament, les xarxes socials han accentuat el voler tenir respostes al moment i podem neguitejar-nos davant qualsevol retard. Hem d’aprendre de la saviesa popular que sap sembrar, esperar i recollir.  La lentitud ens ajuda a paladejar millor la vida. “El pagès espera els fruits preciosos de la terra mentre l’assaonen les pluges primerenques i tardanes” (Jm 5,7)

Tot sovint experimento incomoditat amb molts dels ideals mundans. La majoria d’ells no els trobo coherents amb les meves creences i el meu alè vital. Considero que tot aniria més bé si practiquéssim uns altres valors, més orientats a humanitzar la societat per fer millor les persones. Per això lluito per un món diferent, més humà i just. “No us demano que els tragueu del món, sinó que els preserveu del Maligne. No són del món, com jo tampoc no en sóc. Consagreu-los en la veritat, que és la vostra paraula” (Jn17,15-17)

1 comentari:

  1. M'agradat molt les reflexions sabatines d'aquest dissabte. Comparteixo les teves paraules. Gràcies Jordi.

    ResponElimina