dijous, 14 de desembre del 2017

Vull escoltar els meus candidats

M’agradaria que un jutge em dones empara a la següent petició: voldria escoltar en campanya electoral els candidats que hi tinc sintonia política. Però no puc perquè estan empresonats de forma preventiva. És cert que legalment una persona empresonada preventivament no perd els seus drets polítics i pot ser elector passiu. Fins aquí, d’acord. Però no podem perdre de vista que el vot ciutadà és un procés complex on intervenen diversos actors, vàries decisions i es comprometen drets diferents. Un dels drets que tenim els ciutadans és poder discernir lliurement les propostes electorals i decidir l’opció del vot. Actualment, una decisió judicial m’ha privat d’aquest dret al retenir en presó provisional a alguns candidats. 

Votar no és un gest i prou. Votar és una elecció i alhora de decidir el vot molts ciutadans escolten els candidats, estableixen vincles comunicatius amb ells fins arribar o no a empatitzar. Gràcies a aquests processos, i d’altres similars, els ciutadans s’identifiquen amb unes propostes i desestimen d’altres. Per la construcció de la confiança calen emprar diverses estratègies relacionals que, moltes d’elles requereixen la presència real dels candidats en els mitjans de comunicació. Això permet identificar els elements de confiança que, en definitiva, determinaran el sentit del vot. Interpreto que, quan una decisió judicial impedeix aquesta interrelació s’està conculcant el meu dret d’estar degudament informat per exercir responsablement el meu dret de la representació política. Com que avui, això no és així, m’agradaria que el poder judicial s’ocupés de resoldre aquesta dificultat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada