dissabte, 11 de juny del 2016

Glosses per la vida quotidiana

Hem de saber confiar. La paraula donada ha de ser sòlida i fonament de lleialtats. Les relacions entre les persones no poden ser volubles ni estar sotmeses als interessos personals del moment. Des de la confiança les persones construïm lligams sòlids entre nosaltres. “El Senyor m’il·lumina i em salva, ¿qui em pot fer por?. EL Senyor és el mur que protegeix la meva vida ¿qui em pot fer esfereir?” (Sl 26,1-2)

Hem de ser persones justes gràcies a l’amor que brolla del fons del cor. L’estimació als demés ha de ser la guia on contrastar el que fem. El tràfec de la vida no ens ha d’impedir a cercar ser justos pels demés. Aquest és l’objectiu prioritari per cada dia. Res ens pot distreure en procurar el bé pels demés a tots els nivells. Des de el més proper de les relacions personals, com el més complex  de la justícia social. “Ni que et trobis ja a l’altar, a punt de presentar l’ofrena, si allà et recordes que un germà té alguna cosa contra tu, deixa allà mateix la teva ofrena, i vés primer a fer les paus amb ell. Ja tornaràs després a presentar la teva ofrena” (Mt 5,23-24)

La fe creient sempre té moments de dubtes, especialment quan sembla que la presència de Déu no és evident. Sempre cal cercar-lo, especialment en aquells moments de foscor, quan la nit és severa. Qui cerca troba.“El cor em diu. “Busqueu la meva presència”. Arribar davant vostre és el que vull; Senyor , no us amagueu. No sigueu sever fins a rebutjar el vostre servent, vós que sou el meu ajut” (Sl 26)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada