diumenge, 11 de gener del 2015

Una tarda lluminosa amb les monges de sant Benet de Montserrat

He tingut l’oportunitat de presentar el meu llibre La vida en un blog a la comunitat de monges benedictines de sant Benet de Montserrat. Imatge inaudita: jo, representant del gènere masculí, explicant a tota la comunitat femenina on s’havia acompanyat la Roser el contingut del llibre i el perquè vaig escriure’l. Durant uns tres quarts d’hores vaig anar deixatant els diferents capítols i seccions del llibre. El fet que hagués transcorregut un cert temps de la seva publicació em serví per prendre distància de l’obra i presentar-la des d’una perspectiva més madurada de la que tenia quan fou redactada.

Vist el llibre amb la distància que proporciona el temps permeté adonar-me que no vaig tractar amb prou intensitat el tema de la dona dins de l’Església catòlica. Reconec que aquesta és una de les mancances del llibre i que necessito recuperar en proper escrits del meu blog. És evident que aquesta és una de les grans qüestions que els catòlics hem d’assumir que no s’han donat les passes necessàries per resoldre el paper que tenen les dones en l’Església. S’han dit moltes coses, s’han fet moltes propostes però la realitat segueix donant l’esquena a les dones en molts àmbits eclesials.


La presentació del llibre em serví per confirmar el que fou la gran motivació de l’obra: llegir la realitat des de la mirada d´un cristià conciliar compromès amb el seu temps. Al tornar sobre tot el que havia escrit descobrí que els textos s’havien de llegir pausadament, contemplar-los i meditar-los, i tot seguit veure la seva traducció en la vida del lector. Eren textos pensats per practicar la Lectio divina. En definitiva, davant de moltes obres, els lectors hem de fer el mateix que feu la Verge Maria en l’adoració dels pastors “Tothom que ho sentia quedava meravellat del que deien els pastors. Maria guardava tot això en el seu cor i ho meditava” (Lc 2,18-19). Maria contemplava la realitat, la guardava en el seu cor i la meditava. Això és el que pretén contribuir el meu llibre. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada