divendres, 23 de gener del 2015

Treball col·laboratiu

 Les Administracions Públiques es troben en el centre de l’escrutini públic. La crisi, a més d’afectar les economies públiques ha incrementat la pressió social per administrar amb més eficiència els recursos públics. Aquesta exigència obliga als administradors públics a revisar el que es fa i com ho fa dins de l’àmbit públic.. És moment d’analitzar si les actuacions públiques són les que cal fer i tenen el valor social esperat. Després de molt anys preocupats en els resultats del treball de l’administració, els outputs, ara cal interrogar-se sobre els seus outcoms. Ara o mai. L’acció de govern ha d’avaluar el que fa. Ha de pregutar-se pel value for money de les decisions polítiques de la mateixa manera que estudia l’impacte social del que fa l’administracio. Les dues dimensions són importants. El retorn de la inversió serà sempre en clau social, però és un retorn. Això cal saber-ho, tant per explicar-ho a la ciutadania com per justificar futures decisions polítiques.


Des de l’interior de l’Administració cal introduir el treball col·laboratiu per cercar les millors estratègies per incrementar la seva eficiència. Hi ha masses inèrcies instal·lades que afavoreixen una excessiva compartimentació del treball públic, amb el que això comporta de desaprofitament de recursos i de coneixement. Cal passar d’un model de treball de l’Administració, més preocupada per la correcta realització del procediment, a una Administració orientada a servir als ciutadans, resoldre les seves necessitats i cooperar per millorar la cohesió social. Però això serà possible si des de l’interior de l’Administració  Pública es treball d’una altra manera. Cal mobilitzar les energies de les persones i, de forma especial, el seu coneixement per transformar-lo en bé que s’ofereix al servei de l’interès general. El treball col·laboratiu exigeix tenir metes i objectius clars; demana avaluar el que es fa i descansa en una voluntat clara de treballar en equip per aconseguir uns resultats que són comuns. Enfront la tendència a l’anonimat dels procediments, cal impulsar una nova responsabilitat pública associada als resultats obtinguts i a la implicació dels servidors públics en l’obtenció dels objectius corporatius. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada