dijous, 1 de gener del 2015

Déu es troba en les xarxes socials


He començat l’any pregant, com cada dia. No hi ha dia que no dediqui un temps a pregar. Ho faig ben d’hora, quan la ciutat encara sembla dormida i els treballadors del torn de nit comencen a retornar a les seves cases. Combino les lectures corresponents a Laudes amb els textos de la missa del dia. Després, reflexiono per traduir la vivència, senzilla com un ventijol, en unes notes que publico en les xarxes socials. De tant en tant, alguna ànima espontània m’agreix aquestes notes. Llavors m’alegro. Aquests comentaris retornen el bé que procuro fer publicant les meves efímeres reflexions sobre els textos parlats en la intimitat del cor. No tinc gens de vergonya d’afirmar cada dia quines són les meves creences a la plaça pública de les xarxes socials.


Però avui, primer dia de l’any, la pregària ha estat més comunitària. He volgut participar la fe amb la comunitat de monges benedictines del monestir de Sant Benet de Montserrat. M’han acompanyat la Roser i els seus pares. Tots hem superat la son, resultat d’intentar integrar en una experiència única la celebració del nou any amb la pregària, i pràcticament en silenci hem enfilat el camí prou conegut d’aquesta muntanya tan estimada pels catalans. Allí, asseguts en el cor de l’església del monestir, hem acompanyat les monges en la primera missa de l’any. Quin goig espiritual poder estar en comunió durant els primers moments de l’any amb aquestes grans dones de la comunitat de Sant Benet. Com són les coses, just abans de començar la celebració, ha vingut la priora per comentar-me discretament que m’acabava de llegir una piulada meva. Si santa Teresa deia que Déu estava entre les olles, probablement avui hauríem de dir que Déu també es troba en les xarxes socials.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada