dissabte, 10 de març del 2012

Recull de pregàries personals XXXVII

La pregària és l’exercitació espiritual per excel•lència. L’objectiu d’aquest recull de textos és ajudar a mantenir el clima de pregària durant tot el dia. Ara, amb la mateixa intenció que vaig iniciar el recull de pregàries proposat pel monjo de Montserrat, pare Miquel Estradé , presento una selecció de pregàries molt més personals. Són fragments de salms o altres textos bíblics que dia darrera dia són repetits en la pregària de la Litúrgia de les Hores. La selecció és íntima i reflexa l’estat d’ànim o la crida que la lectura de cada text em suggereix. Alguns textos són pregàries directes, altres aporten petits moments de transcendència que ajuden a avançar en el dia a dia.

10 març “Té comptat el nombre dels estels, els crida cada un pel seu nom” (Sl 147,4)

11 març “El Senyor sosté els desvalguts, però abat els injustos fins a terra” (Sl 147,6)

12 març “Ell dóna l'aliment al bestiar i a les cries dels corbs quan grallen. No es complau en la força dels cavalls ni en els peus lleugers del guerrer. El Senyor es complau en els qui el veneren, en els qui confien en el seu amor (Sl 147,9-11)

13 març “El Senyor es complau en els qui el veneren, en els qui confien en el seu amor.” (Sl 147,11)

14 març “El Senyor m'il·lumina i em salva: qui em pot fer por? El Senyor és el mur que protegeix la meva vida: qui em pot esfereir? (Sl 27,1)

15 març
“Una cosa he demanat al Senyor i la desitjo amb tota l'ànima: poder viure a la casa del Senyor tots els dies de la vida, per fruir-hi de l'encís del Senyor i vetllar pel seu temple (Sl 127,4)

16 març “Ell m'amaga al seu costat en dies de desgràcia; m'encobreix al recer de casa seva, em porta dalt la roca inaccessible” (Sl 127,5)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada