dissabte, 5 de novembre del 2011

Recull de pregàries personals XXIII

La pregària és l’exercitació espiritual per excel·lència. L’objectiu d’aquest recull de textos és ajudar a mantenir el clima de pregària durant tot el dia. Ara, amb la mateixa intenció que vaig iniciar el recull de pregàries proposat pel monjo de Montserrat, pare Miquel Estradé , presento una selecció de pregàries molt més personals. Són fragments de salms o altres textos bíblics que dia darrera dia són repetits en la pregària de la Litúrgia de les Hores. La selecció és íntima i reflexa l’estat d’ànim o la crida que la lectura de cada text em suggereix. Alguns textos són pregàries directes, altres aporten petits moments de transcendència que ajuden a avançar en el dia a dia.

7 novembre “Que Déu s'apiadi de nosaltres i ens beneeixi, que ens faci veure la claror de la seva mirada (Sl 66 .2)

8 novembre
“Jo t'invoco: salva'm i guardaré el teu pacte. Encara no és de dia i ja vinc a implorar-te confiant en les teves paraules. (Sl 118, 146-147)

9 novembre “Abans d'hora es desvetllen els meus ulls per considerar les teves promeses. Tu que m'estimes, escolta el meu clam; dóna'm la vida, Senyor, com vas decidir” (Sl 118,148-149)

10 novembre “Tu, Senyor, ets a prop meu i es mantenen ferms els teus manaments; jo sé, fa temps, que el teu pacte l'has assegurat per sempre” (Sl 188, 151-152)

11 novembre “Com la cérvola es deleix per les fonts d'aigua, també em deleixo jo per tu, Déu meu. Tot jo tinc set de Déu, del Déu que m'és vida; quan podré anar a veure Déu cara a cara? (Sl 42,2-3)

12 novembre “Les llàgrimes són el meu pa de nit i de dia, i a tota hora em diuen: «On és el teu Déu?» (Sl 42,4)

13 novembre “Per què aquesta tristor, ànima meva? Per què aquest torbament? Espera en Déu! (Sl 42, 6)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada